Terms & Conditions

PRODUKTINFORMASJON OG PRIS

Produktinformasjon:

  • Enveisbillett Ulriksbanen (voksen, barn, gruppe)
  • Ulriken Express bussbillett (en vei, tur/retur)
  • Tur/Retur Ulriksbanen (voksen, barn, gruppe)
  • Sesongens lunsj 3-retter inkl. Ulriksbanen tur/retur
  • Sesongens middag 5-retters inkl Ulriksbanen tur/retur
  • Årskort Ulriksbanen

Ved kjøp av årskort på taubanen- merk at de er personlig og kan ikke benyttes av andre.
Årskort gjelder i 12 mnd fra kjøpstidspunkt. Vi tar forbehold at vi noen dager kan være stengt av grunner som er utenfor Ulriksbanens kontroll, som f.eks sterk vind.

Merk at Ulriksbanen (og nødvendigvis Ulriken Kafe og Skyskraperen) er
stengt ca to uker hvert år, normalt de første ukene i januar, for årlig
vedlikehold.

Erstatning av mistet årskort belastet med kr 75,- . Gjøres i luken på nedre stasjon.

Gavekort:


Gavekort må brukes innen 12 mnd fra kjøpstidspunkt, og kan ikke benyttes til å kjøpe nytt gavekort.

Priser:

Alle priser er i norske kroner og vises både inklusive og eksklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle kostnader forbundet med kjøpet som avgifter, gebyr og leveringskostnader.

Forbehold:

Ulriken Taubaneselskap AS, Org nr 992 275 618 og Skyskraperen AS, Org nr 916 909 071 tar forbehold om at selskapene kan måtte stenge banedrift og/eller restaurantdrift på kort varsel ved force majure eller påtvunget og/eller nødvendig vedlikehold, eller andre faktorer som ligger utenfor selskapenes kontroll.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

Merk at Ulriksbanen (og nødvendigvis Ulriken Kafe og Skyskraperen) er stengt ca to uker hvert år, normalt tidlig januar, for årlig vedlikehold.

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Ekspedering av ordre

Ordre blir ekspedert og sendt ut elektronisk. Billett/ voucher mottas via e-mail og/eller sms automatisk.

Leveranse:

Vanligvis vil varene sendes fra oss umiddelbart etter at ordren er mottatt.

Frakt:

Vi sender varene elektronisk. Det er ingen kostnader forbundet med frakt.

Betaling:

Vi krever betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til kunden.

Personopplysninger:

Ulriken Taubaneselskap AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes
til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register med mindre dette er avtalt med deg.

Kortinformasjon:

Når du handler hos Ulriken Taubaneselskap AS blir betalingen behandlet av netaxept, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og Mastercard/ Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

RUTINER FOR REFUSJON:

Avbestilling:

Dersom du ønsker å avbestille kjøp av matopplevelser hos Skyskraperen Restaurant gjøres dette pr telefon +47 53 643 643 eller booking@skyskraperen.no og innen 24 timer før bordsete er bestilt.

Det er ingen refusjon på kjøp av taubanebilletter eller andre produkter, med mindre taubanen ikke går på reisedagen av grunner som er utenfor Ulriksbanen sitt ansvarsområde og kontroll, som eksempelvis sterk vind.

Reklamasjon:

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Ulriken Taubaneselskap AS skriftlig melding (e-post, telefaks eller brev) om at
du vil påberope deg mangelen. Ulriken Taubaneselskap AS vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Garanti:

Skyskraperen reservasjoner kan med kort varsel måtte bli kansellert om værgudene ikke tillater at Ulriksbanen kjøres. Reservasjonen kan da flyttes til alternativ dato eller kanselleres ved behov. Reservasjon som ikke kan flyttes kan eventuelt flyttes til vår datterrestaurant JAJA eller en av våre andre samarbeidspartnere.

Varighet:

Taubanebilletter er gyldig i 90 dager fra kjøpstidspunkt.